mandag 14. mai 2012

East of Eden

I år har det seg slik at det er valg i USA. Presidentvalget er riktignok ikke før i november, men på tirsdag var det valg i North Carolina om å stemme for eller imot North Carolina Amendment 1Det er allerede ulovlig for folk av samme kjønn å gifte seg, men nå skulle de stemme om de ville ha strengere regler og totalt bannlyse det. Utrolig nok var flertallet for.

Så siden de skulle bruke skolene som valglokaler hadde vi alle fri fra skolen på tirsdag. Det var bare Jacob og jeg som var hjemme, så vi tilbragte hele dagen sammen. Vi spilte Wii kanskje fem forskjellige ganger, gikk ut på løperhjulet, jeg lagde til og med mat til ham. Gutten er... energisk kan man si, hehe.

På fredag rett etter skolen dro Ashley, Amina og jeg på roadtip til Virgina, og første kvelden skulle vi bo i Roanoke hos Valerie, hennes kommende roommate på Johnson University. Hun var en kjempesøt jente, og vi spiste middag sammen med henne, moren, søsteren Samantha, og to andre de også skal gå på skole med, Ryan og Emilee. Etter middag gikk vi ut og kjøpte frozen yogurt før vi alle overnattet.

På lørdag skulle vi egentlig ut på en tur, men det tok for lang tid å komme seg dit, så vi droppet det. Vi gikk ut på forkost, før vi kjørte til Roanoke Star, som var en gigantisk stjerne oppå fjellet, ganske sånn som Hollywood-skiltet. Det var skikkelig utsikt over byen, faktisk så minner landskapet i Virginia meg om det hjemme i Bergen; trær, skogsveier og fjell.

Valerie og meg
Amina, meg, Emilee, Valerie og Ashley

Etterpå det gikk vi på kjøpesenteret der vi skulle møte Nicole, en gammel venn av Ashley, og hennes kjæreste Evan, og denne natten skulle vi bo hos henne. 
Når man ser på gamle filmer fra USA, ta for eksempel Grease, så har de en drive-in kino. Jeg har alltid hatt lyst til å gå på en, men har fått inntrykk av at det er en gammel ting og at de ikke finnes lengre. Men lørdagskveld kjørte vi fem til Eden (faktisk er det her moren til Ashley vokste opp) for de hadde nemlig en slik kino der! Vi parkerte sånn at vi lå i bagasjerommet mens vi så på The Avengers, og jeg tenkte at om man skal gjøre noe så amerikansk, ja da skal man gjøre det skikkelig; jeg kjøpte meg hotdog, cheeseburger, chill-cheese fries, cookies and cream milkshake, funnelfries, og min første (og definitivt siste) corndog. Æsj.



Neste morgen stod vi opp kjempetidlig for vi skulle kjøre til Chatham, byen Ashley er fra. Det var ikke så veldig mye til by, mer landeveier, men kjempefint, og før vi dro til kirken hennes fikk vi hilse på tanten. Jeg tror det er en Virginia ting å ha katter, for hver eneste person vi var hos hadde en hel haug av dem, alle like irriterende. Haha.

Vi møtte på kjempemange hyggelige folk, etterfulgt av lunsj sammen med bestevennen Rachel, og Austin som var hennes promdate. Etter at vi fikk oss en liten hvil i huset til Rachel, var det tilbake i bilen og tilbake på veien. 
Vi stoppet i Greensboro og spiste middag hos besteforeldrene til Ashley som vi også besøkte tilbake i september og oktober

Andrea kom og hentet meg etter vi kom tilbake, hørtes ut som at hun hadde en grei morsdag.

Det var en kjempe kjekk helg, møtte masse gode folk og gjorde gøye ting. Men desverre skjønner ikke folk at aircondition og trekk ikke er bra for halsen, spesielt ikke meg som har dårlig immunsystem, så er blitt litt syk nå. Nedsig.

- Cecilie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar